FAQ – Autokonto

Obsługa aplikacji Autokonto

Autostrady

Ze środków, które zasilają indywidualne konto w aplikacji lub kartą kredytową, która jest podpięta w aplikacji.

Zgodnie z ustawą z 21.03.1985 r. o drogach publicznych – art. 13 ust. 1 pkt. 1 za parkingi gminne i autostrady państwowe nie ma możliwości wystawienia faktury. W przypadku autostrad prywatnych Klient otrzyma zbiorcze miesięczne zestawienie przejazdów i na jego podstawie fakturę.

Faktura VAT za autostrady prywatne zostanie wystawiona i przesłana elektronicznie na adres Klienta, zarejestrowany w aplikacji po zakończeniu miesiąca.

Zgłoszenie problemów technicznych dotyczących aplikacji do BOK Autokonto jest możliwe pod numerem telefonu +48 58 333 12 06 lub pod adresem mailowym biuro@autokonto.pl.

Aplikacja nie jest potrzebna do zapłaty przy zjeździe z autostrady. Płatność zostanie pobrana automatycznie.

Tak, Autokonto to aplikacja mobilna umożliwiająca dokonywanie płatności za przejazdy także państwowymi odcinkami A2 oraz A4. W aplikacji możesz kupić e-bilet autostradowy na odcinki A2 Konin-Stryków i A4 Wrocław-Sośnica maksymalnie 60 dni przed planowanym przejazdem określając miejsce wjazdu i zjazdu z autostrady.

e-Bilet autostradowy w aplikacji Autokonto można kupić z poziomu ekranu startowego. W tym celu należy: 1.Wybrać pojazd i kliknąć przycisk Autostrady; 2. Wybrać autostradę, po której planowany jest przejazd: A2 lub A4; 3. Określić datę i godzinę przejazdu (bilet jest ważny 48 godzin od zadeklarowanej daty i godziny); 4. Wybrać miejsce wjazdu i wyjazdu z autostrady; 5. Wybrać metodę płatności (rachunek auto.konto, blik, karta); 6. Kupiony e-bilet autostradowy będzie widoczny w zakładce „Moje bilety”.

Do momentu wykorzystania e-biletu autostradowego, użytkownik może go zwrócić w aplikacji i odzyskać wpłacone środki. W celu zwrotu należy z zakładki „Moje bilety” wybrać bilet i kliknąć przycisk „Zwróć bilet”.

Parkingi

Tak. Usługa jest dostępna dla samochodów zarejestrowanych w aplikacji Autokonto.

Ze środków, które zasilają indywidualne konto w aplikacji lub kartą kredytową, która jest podpięta w aplikacji lub BLIKiem.

Zgodnie z ustawą z 21.03.1985 r. o drogach publicznych – art. 13 ust. 1 pkt. 1 za parkingi gminne i autostrady państwowe nie ma możliwości wystawienia faktury. Klient może otrzymać zbiorcze miesięczne zestawienie dot. parkowania, które może posłużyć do rozliczenia kosztów.

Taka sytuacja ma miejsce kiedy w strefie płatnego parkowanie występuję minimalna opłata za parkowanie np. 20 min/2 zł. Wówczas nawet gdy samochód jest zaparkowany 5 minut, jest pobrana opłata minimalna dla danej strefy.

Tak. W aplikacji można dodać kilka pojazdów, należy podać markę, model, numer rejestracyjny oraz kraj rejestracji.

Nie. W tym samym czasie można opłacić parkowanie tylko jednego pojazdu.

Tak. W tym celu należy pobrać winietkę  Autokonto lub z biura Strefy Płatnego Parkowania, www.mobilet.pl i umieścić ją za przednią szybą.

Winieta Autokonto – pobierz

Sprawdź, czy masz dostęp do internetu. Zgłoszenie problemów technicznych dotyczących aplikacji do BOK Autokonto pod numerem telefonu +48 58 333 12 06 lub pod adresem mailowym biuro@autokonto.pl

Poinformuj pracownika Autokonto o konieczności zakończenia aktywnego parkowania dzwoniąc pod numer telefonu +48 58 333 12.

W przypadku otrzymania wezwania do uiszczenia opłaty (mandatu), należy złożyć reklamację we właściwym dla miejsca biurem Strefy Płatnego Parkowania. W przypadku wątpliwości przedstawiciel Strefy Płatnego Parkowania skontaktuje się z Autokonto. W przypadku błędu po stronie działania aplikacji, reklamacja będzie rozpatrywana na linii Autokonto – moBilet.

Pozostałe reklamacje dotyczące działania aplikacji Autokonto należy składać poprzez formularz on-line lub mailowo na adres biuro@autokonto.pl.

Zakup i wymiana opon

Sprzedaż obejmuje opony do samochodów osobowych i dostawczych.

Stroną umowy na sprzedaż opon jest Autokonto sp. z o.o.

Kartą kredytową, która jest podpięta w aplikacji lub BLIKiem.

Faktura VAT zostanie wystawiona i przesłana elektronicznie na adres Klienta, zarejestrowany w aplikacji niezwłocznie po dokonaniu zakupu.

Potwierdzenie przyjęcia paczki od kuriera.

Kontakt z BOK Autokonto +48 58 333 12 06.

W ciągu 14 dni, wysyłając na adres biuro@autokonto.pl pisemną deklarację wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy o następującej treści:
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827) odstępuję od umowy zawartej dnia ……………….. dotyczącej zakupu towaru/usługi ……………… (Podpis konsumenta)

Zakupiony towar należy zwrócić wraz pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem firmy kurierskiej, odpowiednio zapakowany z dopiskiem ZWROT na adres: Latex Serwis sp. z o.o., ul. Krapkowicka 18A, 45-772 Opole

Tak. Przesyłka musi być opłacona, sklep nie przyjmuje towaru wysłanego za pobraniem.

Należy sprawdzić z czego wynika pomyłka, czy ze złożenia błędnego zamówienia czy omyłkowego wysłania towaru. Jeżeli kupujący zamówił błędnie towar, a ten jest nowy, nie mający śladów użytkowania, w ciągu 14 dni przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Jeżeli towar był zamówiony poprawnie, a sklep wysłał opony o innych parametrach niż w zamówieniu, należy złożyć reklamację na adres biuro@autokonto.pl.

Serwisowanie

W aplikacji mogą być obsługiwane samochody osobowe i dostawcze, których użytkownik jest dysponentem. Nie wprowadziliśmy ograniczenia wiekowego, jednak dla bardzo wiekowych samochodów możemy mieć ograniczone możliwości wskazania dogodnego miejsca i terminu serwisu.

Stroną umowy na serwisowanie pojazdu jest Autokonto sp. z o.o.

Za usługi serwisowe płatność jest pobierana z karty płatniczej, która została dodana w aplikacji.

Faktura VAT zostanie wystawiona i przesłana elektronicznie na adres Klienta, zarejestrowany w aplikacji.

Autokonto współpracuje z warsztatami z sieci ASO producentów oraz ze zweryfikowaną siecią warsztatów nieautoryzowanych.

Przed rozpoczęciem serwisowania lub naprawy samochodu Klient otrzyma w aplikacji kosztorys do akceptacji. Koszt naprawy będzie zgodny z zaakceptowanym kosztorysem.

Przed rozpoczęciem serwisowania lub naprawy samochodu Klient otrzyma w aplikacji kosztorys do akceptacji. Koszt naprawy będzie zgodny z zaakceptowanym kosztorysem.

Jest to możliwe, jeżeli poprosisz o to w zleceniu serwisowym. Nie wszystkie warsztaty świadczą tę usługę bezpłatnie, więc może się pojawić wtedy dodatkowa pozycja w kosztorysie naprawy.

Przy odbiorze auta podpisujesz standardowo protokół odbioru pojazdu z serwisu.

Skontaktuj się z konsultantem Autokonto naciskając przycisk słuchawki w zakładce Serwisuj w aplikacji i uzgodnij zasadność rozszerzenia zlecenia serwisowego.

Po zgłoszeniu usługi serwisowania pojazdu w aplikacji, otrzymasz propozycję serwisów wraz z adresami, gdzie usługa może zostać zrealizowana.

W przypadku zdarzenia na drodze skontaktuj się z towarzystwem ubezpieczeniowym, w którym masz wykupioną polisę Assistance i skorzystaj z przysługującej Ci pomocy.

Dla Klientów aplikacji koszty serwisowania pojazdów będą kalkulowane w oparciu o wynegocjonowane przez Autokonto preferencyjne stawki roboczogodziny i rabaty na zakup części. Zawsze będziesz mogła/mógł zatwierdzić koszt naprawy.

Czas potrzebny na wykonanie serwisu zależy od zakresu czynności, które trzeba wykonać i dostępności części i materiałów eksploatacyjnych.

W przypadku wykonywania naprawy pojazdu w ramach likwidacji szkody ubezpieczeniowej będą miały zastosowanie przysługujące Ci w Twojej polisie warunki dotyczące samochodu zastępczego.

Ubezpieczenia

W aplikacji wybierzesz najdogodniejszą metodę płatności za ubezpieczenie. Masz do wyboru płatności przelewem, kartą i BLIK.

W naszej aplikacji uzupełniasz dane niezbędne do obliczenia składki. Gdy formularz jest gotowy, aplikacja łączy się z systemami towarzystw ubezpieczeniowych, aby otrzymać aktualne ceny ubezpieczeń samochodu . Po wyborze najkorzystniejszej oferty ubezpieczenie auta kupujesz bezpośrednio w aplikacji lub u doradcy Autokonto. Wszystkie kalkulacje w naszej porównywarce OC i AC przygotowujemy bezpłatnie.

Aby otrzymać ceny ubezpieczenia samochodu potrzebne Ci będzie jedynie prawo jazdy i dowód rejestracyjny pojazdu, jeśli uzupełniłeś dane wcześniej w aplikacji to ubezpieczysz auto bez dokumentów, gdyż niezbędne dane zaczytają się automatycznie.

Jeśli nie uzupełniłaś/uzupełniłeś wcześniej danych auta przygotuj dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Uzupełnij wszystkie niezbędne dane do formularza w aplikacji. Potwierdź i w tej samej chwili oblicz składki dla Twojego auta w towarzystwach ubezpieczeniowych, z którymi współpracujemy. Z listy porównanych przez nas ofert wybierz najkorzystniejsze ubezpieczenie i przejdź do zakupu. Po zakończonej transakcji zapisz polisę, którą prześlemy do Ciebie mailem. Nie musisz robić nic więcej, ubezpieczenie będzie ważne od dnia wskazanego w umowie.

Tak, zakup ubezpieczenia OC online to dobry pomysł. Po pierwsze, widzisz wszystkie dostępne u nas ubezpieczenia samochodu z ceną dopasowaną dla Twojego pojazdu. Po drugie, możesz porównać oferty na ekranie swojego smartfonu, co daje Ci pełną kontrolę nad tym, co kupujesz!

Przy wyborze ubezpieczenia liczy się nie tylko cena składki. Czasami w ramach ubezpieczenia OC towarzystwa zapewniają bezpośrednią likwidację szkody, szyb ubezpieczenie szyb i assistance powypadkowy. Również jest w przypadku AC – niższa cena może oznaczać mniejszą ochronę. Kupując AC, sprawdź dokładnie zakres polisy i OWU.

Tak, w naszej aplikacji obliczasz OC ze zniżką. Kalkulator OC i AC zaczyta dane właściciela pojazdu, a tym samym o jego historię ubezpieczeniową.
Ceny składek we wszystkich towarzystwach ubezpieczeniowych uwzględniają przysługujące Ci zniżki.

Tak, chyba że Twoje ubezpieczenie OC przedłuży się automatycznie. Twoja polisa zawsze będzie ważna do ostatniego dnia umowy, chyba że wyrejestrowujesz lub sprzedajesz auto. Poza tymi przypadkami ubezpieczenie OC skończy się terminowo, jeśli wypowiesz polisę najpóźniej jeden dzień przed jej zakończeniem.

Z zasady tak. Ubezpieczenie OC nie przedłuży się, jeśli korzystasz z polisy po zbywcy czyli kupiłeś samochód, a Twoje obecne ubezpieczenie OC zawarł jeszcze poprzedni właściciel pojazdu. Ubezpieczenie OC nie wznowi się automatycznie, jeśli przed końcem ochrony nie opłacisz w pełni składki. Nie wznawia się również OC krótkoterminowe.

Wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC reguluje ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych. Szczegółowe informacje jak wypowiedzieć skutecznie OC oraz dane z towarzystw ubezpieczeniowych znajdziesz na stronie: https://autokonto.pl/wypowiedzenieoc/

Ubezpieczenie OC standardowo każdy kierowca zawiera na 12 miesięcy.

Tak. Nie musisz wychodzić z domu ani nigdzie dzwonić, aby kupić ubezpieczenie OC w naszej aplikacji. Znajdziesz u nas oferty wielu towarzystw, a po wyborze ubezpieczenia OC i udanej płatności polisa trafi na Twoją skrzynkę mailową.

Nie. Skorzystanie z naszego kalkulatora OC jest darmowe i nie jest wiążące. Oblicz OC, a jeśli któraś oferta przypadnie Ci do gustu, wtedy sfinalizujesz zakup, a nowe ubezpieczenie OC znajdzie się na Twojej poczcie elektronicznej.